tirsdag 15. juli 2008

Praha

Jeg startet dagen med å vokne, slik som de fleste andre egentlig. Mor mi har en tendens til å være ganske høylytt om morran, og dette var ikke en dag med avvik. Jeg voknet i karma av setningen "Hey! Tror det er på tide å vokne om vi skal rekke dette her!". Vel, jeg var enig.

Vi valgte å ta tog til Oslo for å spare litt penger. Dermed måtte vi reise inn til Åndalsnes for å ta toget derfra, sightseeingtoget som går rundt om i Ålesund kastet oss av da vi prøvde å betale litt ekstra for en svipptur innom Åndalsnes.

Reisen til Åndalsnes er ikke noe særlig nevneverdig, kart får holde til de utvitende:


Da vi kom til Åndalsnes spiste vi frokost på Piccolo Mama Rosa. Det ble 3 løvbiff å vann. En helt Ola Nordmann frokost!



Det er nok kjent at mange haster for å rekke togene på Åndalsnes, for når vi møter opp på stasjonen, ser vi egen vogn for vielse. Et togkapell for å kalle en spade for en spade!

Det er nå klart hvor jeg skal holde mitt fremtidige bryllup. Det er tross alt plass til gjester her! Ikke nok med det, men så mange at du må bruke begge hender for å telle dem!

Ser du hva jeg mener? :)


Toget som gikk fra Åndalsnes var ikke noe å skryte av. Det var to vogner som fraktet oss til Dombås. Det tok ikke mer enn rundt 90 minutter, så det gikk raskt :)

Men selv på 90 minutter kan man kjede seg. Ikke? Vel, jeg klarer det lett!

Naaw, Ruben tar bilde med mamman sin. Ja visst F*** gjør han Ruben det! ;D

Etter ei stund kom vi til Dombås, her skulle vi hoppe over på et annet tog som skulle ta oss til Gardemoen.

Kunne du tenke deg å bo her på Dombås? I så fall tror jeg ikke du skal være så rask i å si "Denne plassen er F med øde! Ingenting som skjer her!". Det er noe å tenke på neste gang du depper, det er alltid noen som har det dårligere enn deg ;-)

Bildet over er av toget som tok oss fra Åndalsnes til Dombås.

Toget etter hadde NSB Komfort, dette tok vi til nytte. Turen går en god del raskere om vi får se litt film :-)

Ingen kommentarer: