tirsdag 15. juli 2008

Middag på La Rotonde

Sulten kommer som regel alltid sigende med tida. Vi sjekket inn på hotellet i dag og ble møtt med skyer og litt regn. Valget fallt lett på resturanten som er på hotellet. Vi bor på et femstjerners hotell, og de nøler ikke med å vise det.
Vi blir møtt av kelneren, han tilbyr oss menyen som er større enn J.R.R Tolkiens samlede verker. Dette er så langt utenom mine forventninger av hotell at jeg føler meg rett og slett utilpass der jeg sitter å blir spurt om jeg sitter bra. Valget fallt på Argentinian Fillet. Denne ble servert med poteter, grønnsaker og bernaise saus. Dette er med hånda på hjertet det saftigste stykke med kjøtt jeg noen gang har satt tennene mine i. Bernaise sausen kan jeg beskrive i sammenligning med Toro's. Toro's er en saus, ingen klumper, ingenting. Denne bernaisesausen som jeg ble servert, der kunne du kjenne ingrediensene til den siste purre. Til drikke ble det vann, Voss vann for å være eksakt. Ei flaske koster rundt en (300 CZK) 100 kr.

Til oppsummering var denne maten veldig god. Jeg er ikke noen matkritiker, men jeg vet å uttrykke meg når jeg setter tennene mine i noe godt.

Bildet er tatt før maten kom på bordet. Her ble vi servert 4-5 typer brød og 3 typer smør. Jeg er ikke noen stor entusiast av oliven, så jeg smakte ikke smøret lengst vekk i fra meg, å der var også en brødtype som var oliven i. Men ellers var brødene gode. Tommel opp! ;D

Ingen kommentarer: