torsdag 17. juli 2008

Praha - Gardemoen - Dombås - Åndalsnes - HJEMME!

Vel, da sitter jeg på Gardemoen, og klokken er snart fire. Det er ei stund siden flyet mitt landet fra Praha, men vi har en del tid å slå i hel før toget går. Jeg bestemte meg for å se Hancock. Flere filmer å velge mellom, men det fallt på en litt klisjè superfilm.

Filmen starter bra, det er bra bruk av humor gjennom halve delen av filmen. Du møter John Hancock, en mann med superkrefter, men ikke helt det man kaller en superhelt. Han sliter med et alkoholproblem, og ligner rett og slett en uteligger. Han prøver å gjøre det bra i samfunnet. Er det kjeltringer på rømmen, kommer han seg frem og stopper de. Men samfunnet ser ikke på handlingene som positive, for det er måten han gjør det på, som er helt feil. Hancock stopper ikke med å sette kjeltringene i fengsel, han gjør situasjonen personlig, og dette fører til at han viker fra samfunnets ellers så strenge normer. Handlingen er fra hannes side ment godt, men ender opp med at begge parter i samfunnet, både kjeltring og Ola God-borger, ikke kommer ut av det med smilende ansikt.

Ut i filmen er Hancock ute å flyr igjen. Denne gangen redder han en kar fra å bli knust av toget. Han er sperret inne både fremme og bak, og får ikke bilen sin av skinnene. Toget kommer, og tiden er knapp. Hancock ankommer med et smell, kaster bilen av skinnene og over den som står bak. Toget kommer, men stopper brått da Hancock ikke flytter seg. Hancock blir stående ca en meter inne i fronten av toget, og resten av toget bak, sporer av.
Det er rushtid, og mange mennesker samler seg raskt. Det oppstår mye missnøye da de oppdager hva Hancock forårsaket. De mener det hadde vært så mye lettere om han bare hadde løftet bilen og fått den opp i luften med seg. Hancock er for så vidt enig, men han mener det går for det samme, personen i bilen på skinnene er fortsatt i live. Hva er egentlig problemet?
Personen i bilen er svært takknemlig, og er den eneste som takker Hancock på stedet.

Dette er hvordan filmen starter. Utover filmen vil du oppleve Hancock i fengsel, hvordan han trosser menneskets anatomi ved å bruke hodet, en stor endring i hans livsstil og væremåte, og ikke minst, du får vite hvor Hancock stammer fra. Ett skritt nærmere hans identitet.

Filmen er bra, til tross for at klisèen er sterk. Historien er li....

Ble et lite avbrudd der, toget kom ;D

Vel, alt i alt, filmen Hancock var egentlig bra, men om du er anti-klisjè, tror jeg du kan styre unna. Jeg er hvertfall litt Will Smith fan.

Nå sitter jeg hjemme! Litt deilig egentlig. Men det har vært en fin tur, og kan godt tenke meg tilbake en tur i fremtiden.

Ingen bilder i dag folkens, bare hjemreise på agendaen, og er nå overstått. Hva skal jeg skrive om neste? Ellingsøy er bare så og så spennende, tror ikke jeg kan strekke happenings her utover mange blogginnlegg, hehe

Ingen kommentarer: