tirsdag 15. juli 2008

15 Juli - Praha på nært hold

I dag ble omvisningen av Praha en del annerledes. Vi tok vår daglige gåtur gjennom gatene, men denne gangen ble det shopping som stod på agendaen. Der er et kompleks med 3 etasjer som heter NewYorker, der har de Accessories i første, jenter/damer i andre og herrer i tredje etasje.

Det ble en del handling, men kortet ble ikke noe annet enn medium varmt. Å ramse opp kjenner jeg på meg at du er lite interessert i, så jeg lar være.

Du blir bra sulten av shopping, tydeligvis, så vi måtte finne oss en plass å spise. Vi spillte den safe og gikk til U Prince ved klokketårnet. Sjokkerende nok, maten var god i dag òg!

Mamsn klarer ikke å oppleve en by på skikkelig vis uten sightseeing, jeg sier dette for å dekke at det var jeg som hoppet opp og ned i ekstase når jeg såg -We show yu city!-. Så da ble det en liten gåtur for å finne minibussene som kjører rundt og prater om -The Old City- og -The New City-.

Etter bussen var lokalisert tok vi bena fatt og gikk til hotellet igjen. Lite poeng i ha med oss alle handleposene på sightseeing, pluss at det er også rimelig teit å stå der, rett opp og ned å vente i 4 timer.

Bussene gikk ikke enda..

På hotellet presterte jeg å sovne. Veldig lett egentlig. Voknet et kvarter før vi skulle ta de bussene, og ja, fikk på meg nok klær til at jeg kunne klassifiseres som ikkenaken, og løp ned gatene (les: gikk ufattelig kult).

Turen gjennom gatene var bra, vi fikk sett mer enn hva vi hadde trodd Praha hadde å tilby. Det er _ufattelig_ mange små butikker bortgjemt langs de trange gatene. Det er ikke rart de ansetter folk til å rope hva de har å tilby utenfor. Eller, de roper ikke, jeg bare sier det for at det skal virke litt mer interessant det her.

Vi fikk 30 minutters guida tur, så ble det en stopp der vi fikk et fonteneshow, som etter min mening var veldig kult å se på. Så, etter fonteneshowet, ble det en tur gjennom Praha-by-night, som faktisk er veldig lik London i lyssettingen.

Guiden, eller rettere sagt minibussen kjørte oss tilbake til hotellet, som var veldig greit. Å gå unødvendig, vel ja, det er unødvendig!

Nå sitter jeg på hotellrommet og ser meg selv veldig fornøyd med dagen.
Bilder av dagen kommer opp litt senere. Har ikke fått meg til å lagt de inn just yet skjønner du!

Ingen kommentarer: